Share

Argentina

Digital Government Review of Argentina 2018

 

Key Findings


The Digital Government Review of Argentina focuses on strategic policy areas of analysis, including:

 

  • The governance for digital government in Argentina, including the institutional, legal and policy frameworks.
  • Public sector competence for policy implementation, including ICT commissioning and the development of digital innovation skills in the public sector.
  • Openness and public service delivery, including digital services, key enablers and the implementation of citizen-driven, digital by design and open by default approaches.
  • Data-driven public sector, including data governance, data management practices and open government data.

The assessment draws upon the 2014 OECD Recommendation on Digital Government Strategies which provides a set of 12 strategic recommendations to help governments to move from e-government towards a digital government.

 

     

 

Hallazgos clave


La Revisión del Gobierno Digital en Argentina se enfoca en áreas estratégicas para el análisis de políticas públicas, incluyendo:

 

  • La gobernanza para el gobierno digital en Argentina, incluidos los marcos institucionales, legales y de política pública.
  • La competencia del sector público para la implementación de políticas, incluyendo el comisionamiento de productos y servicios digitales y el desarrollo de habilidades para la innovación digital en el sector público.
  • La apertura y la prestación de servicios públicos, incluidos los servicios digitales, sus facilitadores clave y la implementación de enfoques que sean impulsados por los ciudadanos, digitales por diseño y abiertos por defecto.
  • El sector público basado en datos, incluida la gobernanza de los datos, las prácticas de gestión de datos y los datos abiertos gubernamentales.


L
a revisión se basa en la Recomendación del Consejo de la OCDE para las Estrategias de Gobierno Digital (2014) que proporciona una serie de 12 recomendaciones estratégicas para ayudar a los gobiernos a pasar del gobierno electrónico hacia un gobierno digital.

 

     

Related reading:

 

Related Documents

 

Also AvailableEgalement disponible(s)